اخبار و مقالات

کارتن پلاست در صنعت خودروسازی

کارتن پلاست در صنعت خودروسازی

ورق پلاستیکی کارتن پلاست در صنعت خودروسازی با استقبال زیادی روبرو شده است. این محصول مزایای بسیار زیادی دارد و به کارگیری آن در صنایع مختلف می تواند موجب افزایش بهره وری و صرفه جویی انرژی شود. کارتن پلاست همانطور که از نامش پیدا است از پلاستیک ساخته شده اما خوشبختانه این محصول قابل بازیافت است و جزو مواد سازگار با طبیعت محسوب می شود.

معرفی کارتن پلاست در صنعت خودروسازی

کارتن پلاست در صنعت خودروسازی برای ساخت بخش های مختلف خودرو به کار گرفته می شود. این محصول از دو ورق پلاستیکی نازک از جنس پروپیلن ساخته می شود که با روش اکستروژن به یکدیگر متصل می شود. در بین این دو ورق، خط های موازی و عمودی قرار می گیرد که ضخامت و استقامت ورق های کارتن پلاست را افزایش می دهد.

کارتن پلاست در صنعت خودرو سازی با نام های مختلفی شناخته می شود از جمله آن:

  • شیت پلاست
  • پلاست پک
  • پلاست شیت
  • هالو پروفیل شیت
  • و….

کارتن پلاست در صنعت خودرو مورد توجه قرار گرفته زیرا وزن سبکی دارد و نصب آن آسان می باشد. مصارف تولیدات کارتن پلاست در صنعت خودرو سازی باعث شده این محصول جزو المان های مهم طراحی خودرو به حساب آید.

قابل توجه دانش آموزان و معلمان عزیز، برای تهیه کارتون پلاست طرح جابر عجله کنید! تا قبل از تمام شدن موجودی انبار رنگ موردعلاقه طرح جابر خود را ثبت کنید.

مزایای استفاده از کارتن پلاست در صنعت خودروسازی شامل:

  1. وزن سبک و در عین حال سفت و سخت
  2. کاهش هزینه ها
  3. عملکرد استثنایی
  4. هدایت جریان الکتریسیته ساکن
  5. ضد سایش و خوردگی

مصارف و کاربردهای کارتن پلاست در صنعت خودروسازی

کارتن پلاست علاوه بر صنعت خودروسازی، در صنعت ساختمان به عنوان مصالح ساختمانی و طراحی و اجرای دکوراسیون مورد استفاده قرار می گیرد. همچنین کارتن پلاست در کشاورزی و باغداری نیز کاربرد دارد و موجب افزایش بهره وری و صرفه جویی در هزینه ها می شود.

از جمله کاربرد های کارتن پلاست در صنعت خودرو سازی عبارتند از:

  • تولید ورق جدا کننده اتاق خودرو از صندوق عقب:

یکی از ویژگی های مهم کارتن پلاست آن است که عایق صوتی است. این مسئله موجب می شود برای طراحی اتاق خودرو کارآمد باشد و از ورود صداهای اضافه به اتاق خودرو جلوگیری کند. همچنین این محصول عایق حرارتی است بنابراین می تواند مانع اتلاف انرژی شود.

  • استفاده از کارتن پلاست برای ساخت صندلی خودرو:

کارتن پلاست به خاطر وزن سبکی و انعطاف پذیر که دارد برای ساخت المان مهمی مانند صندلی خودرو کارارایی خوبی خواهد داشت. همچنین این محصول ضد حریق است. به این معنی که در صورت بروز آتش سوزی در خودرو کارتن پلاست شعله ور نمی شود. تنها ممکن است در دمای بسیار بالا ذوب گردد. مقاومت دمایی این ورق از دمای 30- درجه تا 80+ درجه سانتیگراد می باشد.

  • تهیه کفی صندوق عقب از کارتن پلاست:

همانطور که گفته شد کارتن پلاست در صنعت خودروسازی کاربرد های زیادی دارد. این سازه در برابر وزن بالا مقاوم بوده و ضد ضربه می باشد. به این ترتیب می توان به عنوان کفپوش صندوق عقب به خوبی از آن استفاده کرد. برای محافظت بیشتر کارتن پلاست با نمد یا موکت پوشانده می شود.

  • کفی باتری

  • عایق صدا بدنه

کاربرد های متنوع کارتن پلاست در صنایع مختلف باعث شده که این محصول با ضخامت ها و کیفیت های گوناگون ساخته شود. عرض کارتن پلاست 210 سانتی متر می باشد و طول آن بر اساس سفارش مشتری خواهد بود. کارتن پلاست هم به صورت رولی و هم به صورت شیت تولید می شود.

نحوه خرید کارتن پلاست

کارتن پلاست در صنعت خودرو سازی و دیگر صنایع مانند ساختمان سازی، کشاورزی، تولید لوازم خانگی، طراحی دکوراسیون داخلی، ماکت سازی و…. به کار گرفته می شود. ممکن است این سوال برای شما پیش آید که کارتن پلاست از کجا بخرم؟ برای خرید این محصول باید به تولید کنندگان معتبر کارتن پلاست مثل شرکت کارتن پلاست نفیس مراجعه کرد. شما می توانید پس از دریافت مشاوره از طریق خرید آنلاین متراژ لازم را سفارش دهید.

کارتن پلاست به علت مقاوم بودن، ضدآب بودن و با توجه به ضخامت و گرماژهای متفاوت و رنگ بندی های متنوعی که تولید می شود در بسیاری از صنعت ها و تولیدی ها مورد استفاده قرار میگیرد .که یکی از آنها درصنعت خودرو سازی می باشد.

سوالات متداول

مزایای استفاده از کارتن پلاست در صنعت خودروسازی چیست؟

وزن سبک و در عین حال سفت و سخت – ضد سایش و خوردگی – هدایت جریان الکتریسیته ساکن و …

کاربردهای کارتن پلاست در صنعت خودروسازی چیست؟

ضد آب و رطوبت – انعطاف پذیری بالا – کاملا بهداشتی و بدون بو ، قابل بازیافت و  …